Életmódváltás kívül-belül

Nature Brand Blog

Nature Brand Blog

Nature Brand Blog

2020. február 02. - Nature Brand Blog

Miért is kezdtem a blogot? Leginkább azért, hogy megosszam a tapasztalataimat, tippeket adjak másoknak, akiket szintén érdekel a környezettudatosság, egészséges életmód, akik szeretnének odafigyelni saját magukra és környezetükre egyaránt. 

Személy szerint nekem akkor vált az életem részévé a környezettudatosság, mikor igyekeztem egészségesebben étkezni és élni. Elkezdtem megint rendszeresen sportolni, rengeteg diétát és életmódváltási tanácsot próbáltam ki, sokszor el is vesztem a gyakran egymásnak ellentmondó információk között. Egy idő után a családtagjaim se tudták már követni éppen milyen hóbort szerint mit nem eszem. Közel négy év próbálkozás, kísérletezés után azt mondhatom, kezdem tényleg megtalálni azt a testi és lelki állapotot, amiben jól érzem magam, és amitől teljesebb az életem.

Próbálkozásaim során szembesültem azzal, mennyi szemét van körülöttem, a tányéromat is beleértve.

Gondoljunk csak bele, ha egy csoki szelet helyett mondjuk egy almát eszünk tízóraira, akkor nem csak az egészségünket óvjuk, hanem az általunk termelt szemét mennyiségét is csökkentjük. Kis lépésekkel is sokat tehetünk önmagunkért és a világunkért egyaránt. Amin én leginkább érzem ezt a változást az az, hogy a bevásárlókosárban már túlnyomórészt zöldség-gyümölcs van vászonzsákokban, sajtok és teljes kiőrlésű vagy magvas pékáru, bio tej, chia mag a korábbi chips, keksz, majonéz, virsli helyett. Minden reggel smoothie-t viszek magammal kulacsban, hogy edzés előtt feltöltsön energiával és vitaminokkal, valamint méhviaszos kendőbe csomagolt szendvicset, hogy ne útközben a metró aluljáróban vegyek kétes minőségű péksütit. Ezek pedig nem jelentenek nagy erőfeszítést, de látványos a változás kívül-belül.

Ahogy pedig az ember odafigyel arra, hogy mit eszik, arra is kezd figyelni mivel fürdik, mos, takarít és ma már szerencsére egyre inkább vannak környezetbarát alternatívák. Nem mondom, hogy a zero waste az elfogadható csak, én sem élek eszerint teljesen, de igyekszem beépíteni a hétköznapjaimba azokat a megoldásokat, amelyek számomra elfogadhatók, mint például a mosható sminklemosó korong, vagy a tusfürdő helyett a szappan használata. Igazán nem nagy kompromisszum, sőt. Szerencsére úgy látom az emberek is egyre inkább nyitottak, érdeklődők. Ha már ennyit változtatunk, tényleg sokat tehetünk magunkért és a környezetünkért.

Milyen út vezetett idáig és milyen kihívásokkal, új ötletekkel találkozom nap, mint nap? Ezekről lesz szó a további bejegyzésekben…

A Nature Brand Csapatának célja, hogy olyan termékeket tegyen elérhetővé vásárlói számára, amelyekre igaz az alábbiak közül legalább az egyik:

- lebomló anyagból készül
- újrahasznosított anyagból készült
- komposztálható anyagból készült
- megújuló energiát használ
- eldobható, egyszer használatos társaik helyett többször használatos, ún. zero waste termék.

Mára mindennapi témává vált a környezetvédelem, a Föld veszélyeztetése, a túlzott hulladéktermelés.
 
Egy reggel egy anyuka beszélgetett a kisfiával, akinek vettek valami játékot. A fiúcska épp arra lett figyelmes, hogy három csomagolásban volt összecsomagolva a játéka. Az anyukája erre azt kérdezte: "és ez jó vagy rossz?". A fiúcska nem igazán értve a kérdést könnyedén válaszolta, hogy "jó".  Az anyuka arra kérte: "Gondold újra!" Tetszett a hozzáállása, de elég erőltetett volt mégis a beszélgetés. De fontos, és hasznos. És biztosan megtanulja a kissrác már nagyon fiatalon, hogy figyeljen a környezetére, tudatos vásárló legyen, óvja a Földjét, amíg lehet.
 
Ezt szeretnénk kérni Tőled is! Ezért kínálunk webshopunkban újrahasznosított anyagból készült, vagy természetes, lebomló anyagokból készült termékeket, vagy olyan nem előbbi módon készült termékeket, amik valamilyen környezetkímélő technológiát használnak, mint például a vízzel üzemeltethető számológép. Megismertetjük a természetes anyagból készült szívószálat a műanyag helyett, az újrahasználatos bevásárló zsákokat a múanyag zacskók helyett.
 
Nem újdonságok ezek, inkább visszatérés a műanyag előtti korszakhoz, nagymamáink, anyukáink idejéből.
 
Folyamatosan monitorozzuk a termékeinket, figyeljük a vásárlók visszajelzését, és fenntartjuk a jogot, hogy kínálatunkat az igényeknek és a tapasztalatoknak megfelelően módosítsuk, legyen szó bővítésről vagy akár szűkítésről.
 
Mániánkká vált a szelektív hulladékgyűjtés. Képesek vagyunk kilométerekre elcipelni egy szemétrevalót, csak hogy a műanyagba dobhassuk. Csak remélni tudjuk, hogy valóban van értelme külön válogatni. De ha otthon is külön gyűjtöd a műanyagot / fémet, a papírt es az egyebet, benne a szerves hulladékokkal, akkor már megtapasztalhattad, hogy a műanyagos kuka telik meg legelőször. Próbáljuk meg ezt csökkenteni!
 
Célunk, hogy vállalkozásunk segítségével a saját háztartásunkat is minél inkább a környezetkímélő megoldások felé tereljük. Szelektíven gyűjtjük a hulladékokat. Tartósabb csomagolásokat használunk, amiket többször használunk fel. Zero waste csomagolásokat kínálunk, amiket folyamatosan teszelünk mi is. Tovább gondolkodva folyamatosan keressük azokat az eszközöket és megoldásokat, amivel a mi zero waste boltunk is hozzájárulhat a kevesebb hulladék újratermeléséhez, a zero waste életmód (ra való törekvés) hirdetéséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://naturebrand.blog.hu/api/trackback/id/tr9615450946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása